Oleorutes
1 EL CAMI DE MULETA

Distància: 4,8 km

Aquesta primera excursió comença a la carretera que uneix Sóller amb Deià (carretera MA 10), al punt quilomètric 56,950. D'allà parteix un camí asfaltat que es dirigeix cap a vora la mar, que prendrem: al cap d''uns pocs centenars de metres, es bifurca a esquerra i dreta, amb girs de noranta graus. Si agafam el carrer de l''esquerra, podem arribar fins al Restaurant Béns d''Avall, on és possible degustar algun plat elaborat amb Oli de Mallorca alhora que gaudim d''unes belles vistes sobre la mar. Però aquesta vegada hem de prendre cap a la dreta i seguir pel camí asfaltat. Aquest viarany aviat es converteix en una pista forestal de terra, senyalitzada com a "GR221". Seguirem, doncs, per aquesta sendera -d''amplada suficient perquè hi passi un cotxe- fins que arribem -aproximadament un quilòmetre després del primer senyal- just davant les cases de Muleta Gran. El camí d''arribada i tots els voltants d''aquesta possessió són plens d''oliveres amb extraordinàries formes. Aquí hem de fer cas de les indicacions de la pista forestal GR221 i seguir en direcció al port de Sóller. El camí enrevolta les cases, fins a arribar a un portell, que tancarem en haver-lo travessat. Acabam d''entrar a l''olivar de Cas Avinyons i, a uns pocs metres de l''entrada, ja ens topam amb les formes mitològiques des Camell. A la dreta del senderol, a escassa distància des Camell, trobam també altres oliveres de gran bellesa. Cal advertir que, si bé el camí pel qual discorre l''excursió és públic, els terrenys on trobam les oliveres -estiguin tancats o no- són privats. Per això, cal ser extremadament respectuosos amb la propietat i no deixar mai cap rastre del nostre pas per aquests espais. Continuam el nostre itinerari pel viarany indicat, tornam a passar un portell i ara el camí descendeix cap a la dreta, delimitat per fites, per una via empedrada, fins a travessar un torrent, just abans de passar un altre portell. Avançam, doncs, pel camí i, en només cinc minuts, apareix a mà esquerra la bella possessió de muntanya de Muleta de Ca s''Hereu, anomenada també Muleta Petit, avui dia convertida en agroturisme. Allà podem renovar forces berenant d''algun plat fet amb Oli de Mallorca i, visitant-ne la tafona, podem saber com s''elaborava antigament l''oli illenc. Des de Muleta de Ca s''Hereu podem seguir baixant per la pista què hem arribat (GR221), fins al port de Sóller, o bé podem prendre el camí forestal que avança des de la possessió fins a la platja d''en Repic (port de Sóller). Ambdós trajectes discorren entre marjades i oliveres centenàries.

1 EL CAMI DE MULETA - Rutes - Oleorutes - Illes Balears - Productes agroalimentaris, denominacions d'origen i gastronomia balear 1 EL CAMI DE MULETA - Rutes - Oleorutes - Illes Balears - Productes agroalimentaris, denominacions d'origen i gastronomia balear 1 EL CAMI DE MULETA - Rutes - Oleorutes - Illes Balears - Productes agroalimentaris, denominacions d'origen i gastronomia balear 1 EL CAMI DE MULETA - Rutes - Oleorutes - Illes Balears - Productes agroalimentaris, denominacions d'origen i gastronomia balear